maandag 20 januari 2014

De weggeefhoek

Het lijkt bijna een voorjaarsschoonmaak hier in huis. Heerlijk om op te ruimen! Elke dag iets. 
Ik heb er moeite mee dingen weg te gooien, dan verkoop of geef ik het liever weg. Dat heeft ook een keerzijde, spullen die nog wel goed zijn maar weinig interesse voor is blijven nog weleens liggen.

Zo verzamelde ik vanmorgen oud speelgoed van de kinderen. Te groot en net te weinig waarde voor marktplaats om lonend te zijn, dus zette ik het op de weggeefhoek. Als je Facebook hebt is het de moeite waard eens te kijken naar een weggeefhoek- groep bij jou in de buurt. In mijn omgeving hebben we een besloten grote groep met duidelijke regels. Geen zielige verhalen, maar alleen reageren met interesse, geen spam, geen sluikreclame. 
En wat er voorbij komt is vaak de moeite waard, kleding, babyuitzet, meubels, boeken, speelgoed, maar ook huishoudelijke apparatuur. 
En als je er zelf wat haalt is het ook leuk wat weg te geven. En pas op het kan verslavend zijn ;)
En zelf niet teveel in huis halen, dan is het effect van een opgeruimd en overzichtelijk huis weg!

Marktplaats is niet van de baan, want ook daar zette ik wat op en het lijkt erop dat ik het verkocht heb. Ik wil sparen voor een houten keukenbank. Dat lijkt me nu veel makkelijker dan die losse stoelen. Ook met vriendjes en vriendinnetjes kan je meer kinderen kwijt dan op de stoelen. En ik heb bedacht dat ik die aanschaf van het "marktplaats geld" ga doen. 

Dus ik ga nog even door met opruimen...

1 opmerking:

  1. Goed om zo'n concreet doel te hebben voor marktplaatsinkomsten, hier gaat het in een potje voor rommelmarkten etc. Ik ben ook lid van een weggeefhoek, ideaal om van je spullen af te komen die te klein zijn om via marktplaats te verkopen en je maakt er nog iemand anders blij mee ook. En als ik dan van iemand kinderkleding krijg, voel ik me ook niet schuldig.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!