woensdag 18 december 2013

oud brood

Nu ik aan het einde van de week mijn winst of verlies moet optellen, zie blog concreet sparen merk ik dat ik toch best makkelijk dingen weggooi. Een van die dingen is net die laatste boterham, of twee die toch wel oudbakken zijn geworden. Het lekkerst is vers brood, en een heel brood gaat meestal niet in één dag op.

Vandaag zag ik een verloren zak brood liggen met 4 boterhammen. En de zak van eergisteren met ook nog 5 boterhammen. Oo, best veel eigenlijk. Dat ik dacht dat het maar om een boterham ging? Dan te bedenken als je een brood van gemiddeld €1,75 koopt met 27 sneetjes brood zou ik zo €0,60 cent weggegooid hebben. 

De boterhammen van eergisteren deed ik in de oven met ham en kaas erop, als tosti of geroosterde boterham. Ze waren heerlijk...
De boterhammen van het weekend heb ik op de verwarming gelegd. Een boterham voor ons konijn, de rest maak ik paneermeel van. O, ja en zelfs de kruimels uit de zak kregen een bestemming, ze zijn in de achtertuin gestrooid voor de vogels.

Zo dat voelt toch wel beter eerlijk gezegd, 
heb jij nog ideeën voor het wegwerken van oud brood?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!