dinsdag 25 maart 2014

De doorn in mijn...

Ik heb het gewoon niet op dokters. En als het even kan doe ik het zonder doktersbezoek. Geen gedoe aan mijn lijf. (Na een zwangerschap heb ik er ook echt weer voorlopig genoeg van)

Het is, dat ik hier een enigszins anoniem plekje heb anders zou ik het denk ik niet zo delen :). Maar ik heb een likdoorn op mijn teen. Het is dus behoorlijk pijnlijk. En lopen met oude of nieuwere schoenen maakt niet zoveel uit, het doet zeer, een lange wandeling zit er eigenlijk niet in.

Omdat ik van het zelf maken, zelf oplossen ben vroeg ik me af of er een huismiddeltje is voor een likdoorn of ook wel eksteroog genoemd. Met dure en snelle drogist middeltjes, die heus wel kunnen helpen, zijn we vergeten wat de oude oma middeltjes zijn. 

Zo kan je door een hand pindakaas kauwgom makkelijk verwijderen. Een blauwe plek slinkt ook door boter. Een sodabadje deed ook wonderen voor de plek op mijn dochtertjes voet, enz. Maar een middeltje voor een likdoorn wist ik niet. 

Het ideale van internet is dat je kan zoeken. En zo vond ik verschillende middeltjes, gekneusd klimopblaadjes in azijn geweekt. Een mengseltje van vreemde namen die ik natuurlijk niet in huis heb dus voor mij afviel en het middeltje wat ik nu aan het uitproberen ben. Ik was er zelf nooit opgekomen: een rozijn door midden gesneden, over de plek heen leggen en met hechtpleister vast zetten. Elke dag een nieuwe rozijn en na enkele dagen is de plek verdwenen of opgelost? 


Het is mijn tweede dag pas, dus ik wacht nog even af... 


2 opmerkingen:

  1. En een pedicure? Of gewoon de drogist? Mijn moeder had er ook vreselijk last van, en is uiteindelijk met een van de beide goed geholpen (en wat rust, niet te strakke schoenen enzo..)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja... ik heb nu eelt en likdoornzalf en zo'n pleister... dat helpt! Die rozijn, (moest ie nu ongezwaveld ;) of gezwaveld?), en rolde er elke keer vanaf...

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!