woensdag 26 maart 2014

Kleine moeite, groot plezier.

In de 40 dagen kalender van o.a. "Tear", staan soms (kleine) tips om bewust te leven. Als het even kan probeer ik daaraan mee te doen. Het lijkt tegenwoordig helemaal hip te zijn om bewust te leven en om te gaan met de natuur, want ook verschillende blogs, op Twitter en Facebook lees leuke acties.

Deze week las ik twee initiatieven die ik graag wil delen:

1) Doe één uur het licht uit! Op 29 maart, van 20.30 tot 21.30uur. Er zijn inmiddels 7791 aanmeldingen binnen van mensen die meedoen.

Georganiseerd door het Wereld Natuur Fonds. Zij schrijven het volgende: 

Laat samen met miljoenen mensen in meer dan 152 landen zien dat jij geeft om de toekomst van de aarde: doe 1 uur het licht uit tijdens Earth Hour op 29 maart 2014. Geef een signaal af en inspireer anderen om ook deel te nemen! Hiermee geef je aan dat ook jij mee doet aan Earth Hour en 1 uur het licht uit doet voor de aarde!

Voor meer informatie: http://www.wnf.nl/nl/earth_hour/

2) Raap een #zwerfie op! Fotografeer en deel hem eventueel, goed voorbeeld doet goed volgen. En gooi hem vervolgens weg. Ook al een kleine moeite met een groot plezier!

Er is veel zwerfafval te vinden op plekken waar dat niet thuishoort, en inmiddels weten we allemaal denk ik wel dat het jaren duurt voordat het afgebroken is. 

Voor meer informatie: http://www.nederlandschoon.nl/over-nederlandschoon/over-zwerfafval 





3 opmerkingen:

  1. Goede initiatieven! Als iedereen nu eens mee zou doen aan Earth Hour, dan zouden we misschien de sterrenhemel in volle glorie kunnen zien. Zolang er geen wolken voor zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook een uur het licht uit op 29 maart! Earth hour! Maar hier is gelukkig normaal al weinig licht. In tegenstelling tot de grote stad waar we eerst woonden, kunnen we hier wel sterren tellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn mooie dingen om te doen. Op weg naar school verbaas ik me soms echt over het zwerfafval in de berm. De volgende keer zal ik zo'n blikje oprapen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!