maandag 17 maart 2014

Die (zwangerschaps)kilootjes

Toen ik tiener was kon ik eten wat ik wilde en kwam ik niet aan. Maar sinds dat ik zwanger geweest ben vliegen de kilo's eraan. Mijn hormoonhuishouding is veranderd na mijn zwangerschap of doordat ik ouder geworden ben?

Vooral in de zwangerschap kwam ik kilo's aan, meer dan gemiddeld. Ik at ook wel meer dan gemiddeld...
Het eten voor twee is best een makkelijk excuus. Toch gelukkig was ik daarna niet als al die zwangerschapskilo's er nog vanaf gewerkt moeten worden. Een dieet werkt wel, maar na dat dieet vlogen de kilo's opnieuw eraan. Zo irritant! 

Na de zomervakantie deed ik opnieuw een Sonja Bakker poging, ik bekeek de producten die ik kocht en ik schrok van de suikerinhoud van bijvoorbeeld eierkoeken, ontbijtkoek. Pakjes die vol zitten met zoetstof en koeken die meer toevoeging hebben gekregen dan het eigenlijke product doet vermoeden.
Ik bedacht dat we in een consumptiemaatschappij zitten waar we gewend zijn aan snel en makkelijk, de pakjes zijn hiervoor gemaakt. We vergeten of weten zelfs niet eens hoe makkelijk het is om dingen zelf te doen, of eten zelf te maken. Er is ook geen tijd voor als je een drukke werkweek heb, en een gezin en alle (sociale) verplichtingen daarnaast. 

Nu ik thuis zit kan ik tijd vrij maken voor "het zelf doen". Het pastasausje wat smakelijker is dan dat potje. Schoonmaakmiddel wat effectiever is dan het hele schap bij elkaar in de supermarkt. Er zijn hier (bijna) geen pakjes meer, maar tegenwoordig maak ik alles zelf. Ik heb het groentegehalte verhoogd. Het suikergehalte is heel sterk verminderd. Een nieuwe lifestyle. En één waar ik me goed bij voel, en ... ook nog eens beter op gewicht blijf! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!