dinsdag 26 november 2013

Een momentje voor jezelf

Sinds ik fulltime thuis ben mis ik de pauze's, het contact met collegae, het er even tussenuit zijn. Er is geen opvang meer voor de kinderen, daar hebben we bewust voor gekozen. Maar dat betekent niet dat het altijd even makkelijk is. Eerlijk gezegd vind ik fulltime thuis zorgen voor mijn gezin zwaarder dan het leven met een baan, (alhoewel dat ook zijn heftige kanten had, maar daarover later meer). Het gaat niet om mijn gezin of de kinderen, maar meer dat momentje voor mezelf, de gedachten verzetten om daarna nieuwe energie te hebben voor alles wat er daarna weer mag gebeuren. Het weekritme wordt niet onderbroken door andere buitenshuisactiviteiten die niet in het gezinsschema passen, dat vind ik wennen.

Nu heb ik een paar dagen in de week wel een middagpauze als de oudste kinderen op school zijn en de jongste ligt te slapen. Daar geniet ik ook bewust van.
Ook heb ik wat taken in de kerkelijke gemeente als vrijwilliger dat is ook even ertussen uit zijn.

Wat ik minder snel doe is oppas vragen om voor mezelf een morgen of middag te hebben en dan wat leuks te doen. Ik vraag wel oppas voor een tandartsbezoekje of dergelijke, maar dat is legitiem in mijn ogen. Herkennen jullie dat?

Vanmorgen kwam de wekelijkse mail van Plan- Point, waarin ze een tip van de week geven. Deze week was dat een momentje voor jezelf, om je hele agenda leeg te plannen en je niet schuldig te voelen wat leuks te gaan doen. Goed idee en deze weektip vind ik een leuke reminder om ook goed voor jezelf te zorgen!

(De nieuwsbrief en tip van de week zijn geen irritante mails, maar vind ik prettig en overzichtelijk. Sommige tips zijn nieuw, andere een reminder. Als je de nieuwsbrief ook aan wilt vragen kan je op bovenstaande link klikken en kan je hem direct en gratis aanvragen!)




3 opmerkingen:

  1. Herkenbaar hoor! Ook van dat oppas vragen, ik doe dat eigenlijk niet zo heel snel, behalve voor dokter of tandarts... Ik zou dat echt wat vaker mogen/moeten doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om nog een blog te lezen van een 'Thuisblijfmoeder'. Zelf heb ik ook een weblog hierover: www.managervanhetgezin.blogspot.nl
    Welkom! Ook op Facebook hebben we een groep met moeders om door te kunnen praten over verschillende onderwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wendy,
      Ik ben nog maar net gestart met bloggen :), dus ontdek elke keer nieuwe blogs van andere bewuste thuisblijvers! En het zijn er veel volgens mij! Leuk, ik ga je blog toevoegen aan mijn leeslijst!

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!