woensdag 27 november 2013

Met de kinderen in de keuken

"In een beetje doorsnee keuken zijn er basisproducten te vinden", dat hoort gewoon! Ik ben voor zelf maken!

Wat mag van jou in de keuken niet gemist worden?
Voor mij is dat boter, kaas en eieren :), melk, bloem, (basterd)suiker, zout en peper, olijfolie.  Als je dat in huis hebt kan je zonder al die pakjes uit de winkel zelf je heerlijkste sausjes en gebak maken. Bovendien ook nog eens stukken goedkoper!

De kinderen vinden het hier erg leuk om te bakken, en als er vriendjes of vriendinnetjes meekomen zijn die ook altijd enthousiast. Ik heb er geen wekelijkse activiteit van gemaakt, maar bakken met de kinderen komt met regelmaat terug.

Vandaag bakte ik kruidnootjes met de kids, alleen de geur al! Het waren heerlijke kruidnootjes, en wat ik ervoor nodig had? Zelfrijzend bakmeel, bruine basterdsuiker, boter, speculaaskruiden en een beetje melk.

Mijn eigen recept kon ik niet vinden, maar volgend recept lijkt erop kruidnotenrecept AH en gebruikte ik vandaag!
Ze waren weer heerlijk en... zijn al opgedeeld!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!